בצ'ילי מועסקים מהנדסי תעשיה וניהול ואנשי מערכות מידע בעלי ותק רב שנים.
אנחנו מתמחים בניתוח, איפיון ופיתוח מערכות מידע, מערכות BI, ואינטגרציה בין מערכות תוכנה שונות.
בנוסף, אנו מספקים שירותי DBA בסביבת SQL Server, ושירותי פיתוח בסביבת AS400.

לאורך השנים, אין ארגון שיכול להסתפק בתוכנה, או התוכנות, שרכש בתחילת דרכו.

מספר גורמים לדוגמא שמשפיעים על כך:

  • הארגון גדל וצריך להתייעל
  • צרכי הלקוחות משתנים
  • מתחרים חדשים נכנסים
  • הטכנולוגיה מתפתחת
  • רגולציה מכתיבה שינויים

ועוד ועוד…

זה לא אומר, כמובן, שצריך לזרוק את המערכות הקיימות ולרכוש חדשות.

כאן בדיוק אנחנו משתלבים:

לחברת צ'ילי נסיון עשיר בפיתוח תוכנות משלימות למערכות קיימות, במגוון ענפים.

כמה דוגמאות על קצה המזלג (ניתן לקרוא בהרחבה כאן):

  • מערכת הזמנות משווקים/לקוחות מוסדיים מול יבואנים/יצרנים
  • סנכרון בין המערכת המרכזית לחנות און-ליין
  • שידור הזמנות ממערכת ERP למערכת WMS ויצירת תעודות משלוח לאחר הליקוט
  • קליטת סחורה מספקים ברשת קמעונאית, כולל בדיקה מול הזמנות פתוחות ב-ERP
  • מסך חדר המתנה במרכז רפואי
  • דיווחים אוטומטיים בהתאם לדרישות המשרד להגנת הסביבה
  • דיווחים על תנועות מטופלים בחדרי ניתוח בהתאם לדרישות משרד הבריאות
  • קביעת יעדי שעות עבודה ובקרה על ביצוע מול היעדים
  • ניהול ליקוט במחסן לפי לקוח/מוצר

פורטל Lighthouse הוא ספינת הדגל של צ'ילי!

כמו שהמגדלור משמש כדי לתת כיוון לספינות בלב ים, כך Lighthouse משמש כדי לכוון את הארגון ולקדם אותו למטרותיו במהירות ובבטחה.

Lighthouse  מורכב משני אלמנטים מרכזיים:

  • דוחות השואבים נתונים מכל התוכנות בארגון, ויוצרים תובנות חדשות
  • מסכי הזנת נתונים, המאפשרים לארגון לקלוט נתונים שלא קיימים באף אחת מהתוכנות שבשימוש

 בכל עסק נאגרים כיום הררי נתונים.
לקוחות, מוצרים, מחירונים, מלאי, מכירות, עובדים, שעות עבודה, ועוד ועוד.

הבעיה היא, שמרוב עצים – לא רואים את היער.
יש לכם הררי נתונים, אבל קשה כל-כך לקשר בינהם ולייצר מהם תובנות, וביננו, למי יש זמן לזה???

כל תוכנה סטנדרטית לניהול מכירות יודעת להגיד לכם בלחיצת כפתור כמה קנה מכם כל לקוח.
מעט מאוד תוכנות יודעות להגיד כמה משאבים השקעתם בכל מכירה.

כל תוכנת נוכחות יודעת להגיד כמה שעות עבד כל עובד,
אבל כמה תפוקה נוצרה באותו זמן… זו כבר תוכנה אחרת, ואין קשר ביניהן.

כדי להפוך את הררי הנתונים לבעלי ערך, צריך לקשר ביניהם, ולהפוך אותם מנתונים – למידע.
ואת המידע צריך לנתח ולהציג בצורה קלה, מהירה ונוחה.

הנתונים שלך לא שווים כלום.
המידע, לעומת זאת, שווה זהב!

וזה בדיוק מה ש-Lighthouse עושה: הופך את הנתונים למידע, ומנגיש את המידע לכולם.

 

Lighthouse כולל מספר שכבות אבטחה שמבטיחות שהמידע יוצג רק למי שאמור לראות אותו.

Lighthouse פועל בכל דפדפן ואינו מצריך התקנות בתחנות, שדרוגי גרסאות, או ניהול רשיונות.

 

Lighthouse מותקן אצל לקוחות רבים בתחומים מגוונים: בריאות, אנרגיה, תעשיה, קמעונאות, ייבוא והפצה. 

 

 

 

 

 

ראשית, BI הם ראשי תיבות של Bina Iskit.

יש הטוענים שמדובר בראשי תיבות של Business Intelligence, אבל תזרמו איתי…

מערכות התוכנה הנפוצות שמות דגש על עיבוד נתונים יעיל בהיבט התפעולי.
במילים פשוטות, אנחנו מצפים מהתוכנה שתגיב מהר כאשר אנחנו מזינים נתונים,
או כאשר אנחנו רוצים להציג נתונים של לקוח ספציפי או אפילו של עיסקה ספציפית.

לעומת זאת, לצרכים ניהוליים נדרש עיבוד שונה לחלוטין:
במערכות BI כמעט ולא מבוצעת הזנת נתונים, ולעומת זאת נדרש ניתוח של כמויות נתונים עצומות.
כמה דוגמאות לניתוחים:

  • מגמת מכירות של קווי מוצרים לאורך תקופה ארוכה
  • השוואת קבוצות לקוחות בין מספר תקופות, כולל חישוב גידול או קיטון
  • עמידה ביעדים לפי יחידות עיסקיות (סניפים, חטיבות וכד')

המטרות המרכזיות של מערכות BI הן:

  • לאפשר למשתמשים לנתח את המידע הארגוני באופן עצמאי, ללא צורך במתכנת
  • להציג מידע בצורה ויזואלית, בעיקר כאשר מדובר במגמות לאורך זמן, או השוואות בין יחידות עיסקיות שונות

 

תהליך בניית מערכת BI כולל את השלבים הבאים:

  • זיהוי התהליכים העיסקיים הרלוונטיים
  • מיפוי מקורות המידע
  • בניית מודל הנתונים הרב מימדי ("קוביה")
  • טיוב נתונים
  • פיתוח תהליכי שליפה, המרה וטעינה של הנתונים הרלוונטיים מבסיסי הנתונים שבהם הם מאוחסנים לקוביה
  • פיתוח סט דוחות ומצגות ראשוני
  • הגדרת תפקידים והתאמת דשבורדים לתפקידים
  • הדרכת המשתמשים

בעבר הלא רחוק, הקמת מערכת BI דרשה משאבים לא מבוטלים:
שרת ייעודי, עם מעבד חזק, ונפח דיסקים וזכרון גדולים, ובנוסף נדרשו DBA ומומחי BI לצורך מרבית שלבי התהליך.

בשנת 2010 שחררה מיקרוסופט תוסף לאקסל – Power Pivot, ובהמשך, בשנת 2013 שדרגה אותו למוצר Power BI.

המוצר כולל את כל הכלים הדרושים לפיתוח BI, בממשק "מיקרוסופטי" מוכר וידידותי, ובמחירים חסרי תקדים:
גירסת דסקטופ חינמית לחלוטין, וגירסא ארגונית במחיר של 10 $ לחודש למשתמש.

למרות המחיר הנמוך, המוצר הינו מוצר בוגר, כולל מאות פיצ'רים,
מתממשק בקלות לכל מסד נתונים פופולרי ובנוסף לקבצי אקסל, טקסט, XML, ואפילו לאתרי אינטרנט.

 

עוד רגע, מחשבים יוכלו לדבר איתנו, בני האדם, אבל בינתיים, הם כבר יודעים לדבר זה עם זה.

התפשטות האינטרנט, וקביעת תקנים ע"י גופי התוכנה המובילים בעולם,
הביאו לפריחה חסרת תקדים בקישוריות בין מחשבים ותוכנות שבעבר היו מנותקים זה מזה.

  • WS – Web Services
  • API – Application Program Interface
  • XML – eXtensible Markup Language
  • JSON – JavaScript Object Notation
  • SOAP – Simple Object Access Protocol
  • REST – Representational State
  • OData – Open Data Protocol

חלק מה-Buzz Words האלה מלווים אותנו כבר יותר מעשור, חלק "צעירים" יותר,
אבל המשותף לכולם הוא שהם מאפשרים למחשבים ולתוכנות שאין בינהם קשר,
להחליף בינהם נתונים באופן שוטף.

צ'ילי מתמחה בפיתוח ממשקים בכל הטכנולוגיות שהוזכרו.

כמה פרוייקטים לדוגמא שביצענו:

  • ממשקים בין פריוריטי ל-WMS (מטריקס)
  • ממשקים בין חשבשבת ל-WMS (מטריקס)
  • ממשקים בין ריווחית לחנות און-ליין
  • ממשקים בין פריוריטי לחנות און-ליין
  • ממשקים בין פריוריטי למשרד הבריאות

 

הלב של כל מערכת מידע הינו בסיס הנתונים שלה – ה-Data Base.

DBA – Data Base Administrator – הוא האיש שאמון על כך שבסיס הנתונים יעבוד כמו שצריך.

בין היתר, אחראי ה-DBA על:

  • תכנון נפחי האחסון הדרושים
  • תכנון נכון שלטבלאות הנתונים והקשרים בינהן, על מנת שה-DB יכלול את כל הנתונים הנדרשים
  • הגדרת אינדקסים, שלהם השפעת קריטית על ביצועי המערכת כולה
  • בדיקת וטיוב Stored Procedures ופונקציות
  • תכנון וביצוע DRP – Data Recovery Plan
    • ביצוע גיבויים באופן שוטף
    • הכנת נוהלי התאוששות ובדיקתם
  • הקמת משתמשים והגדרת הרשאות גישה
  • ניתוח עומסים

צ'ילי מספקת שירותי DBA בסביבת SQL Server ו-AS400.

מומחי ה-DB שלנו יכולים לשפר את ביצועי התוכנות שלך, ולהקטין את הסכנות לארגון, הן עקב קריסת שרת והן עקב תקיפת סייבר.

 

את תחום ה-AS400 בצ'ילי מנהלים גלעד גורדון ואבירם בראל,
בעלי ותק של למעלה מ-20 שנות פיתוח ב-AS400, ולפני כן בסביבות S/36 ו-S/38.

גלעד פיתח מערכות בסביבת AS400 בחברות בענפי:

  • תעשיה (טמפו, ד"ר פישר, נען-דן)
  • קמעונאות (גולף, אייס, ניו פארם, אפריל)
  • ייבוא והפצה (טריומף)
  • אנרגיה (חברות דלק עצמאיות)

בנוסף, גלעד הכשיר עשרות מתכנתים ואנשי סיסטם AS400
במרכז ההדרכה של יבמ במשך למעלה מעשור.

אבירם היה מנהל תוכנה בבתי התוכנה רוטשטיין ואיכות (אקזיוטק),
וכן מנמ"ר של יקבי כרמל ושל רשת אייס.

אנחנו מציעים שירותי פיתוח של:

  • מערכות בסביבת Web או Windows
  • ממשקים בין ה-AS400 למערכות חיצוניות
  • מערכות Native "ירוקות", ב-RPG

בנוסף, אנו מציעים שירותי סיסטם AS400, כולל:

  • נוהל גיבויים והתאוששות
  • אבטחת מידע וניהול משתמשים
  • ניתוח עומסים
  • ניפוי חומר ישן

אנו מסייעים לארגונים שמעוניינים לרכוש תוכנה חדשה, לבחור את החלופה הטובה ביותר.

התהליך – משלב איפיון הצרכים ועד המלצה על החלופה מתבצע בשלבים הבאים:

  • ראיונות עם אנשי המפתח הרלוונטיים – מנהלים ומשתמשים כאחד.
    • בשלב זה אנחנו מבקשים "להתפרע", ולחשוב על הצרכים ולא על האילוצים
  • סיכום הראיונות למסמך בפורמט אחיד, תוך הדגשת הנושאים שלהבנתנו הם קריטיים לארגון
  • הצגת הצרכים להנהלת הארגון, תיקונים במידת הצורך, וקבלת אישור על המתווה
  • יצירת RFP (בקשה להצעת מחיר) כקובץ אקסל עם כל הצרכים שמופו
    • לכל צורך הספק יציין אם הוא קיים, ומה עלותו
    • הספק יציין מיהם לקוחותיו, כמה אנשי פיתוח יש לו, מי ינהל את הפרוייקט וכו'
    • הספק יציין עלות שעת עבודה לכל תפקיד, והערכת שעות של אותו תפקיד
  • שליחת הקובץ למספר ספקים מובילים בתחום
  • לאחר קבלת ה-RFP הממולא מכלל הספקים, סבב השלמות מול הספקים
  • השוואת כל ההצעות בגיליון אקסל מאוחד
  • הצגת החלופות המובילות להנהלת הארגון, והמלצה שלנו על הספק הטוב ביותר

התהליך כולו, בתלות במורכבות התוכנה הנדרשת, נמשך בין מספר שבועות למספר חודשים.