על אהבה ועסקים (לכבוד ט"ו באב)

לאורך כל הקריירה שלי, בהתחלה כשכיר ומאז שנת 2000 כבעל חברה, האמנתי שעסקים עושים לא עם חברות, אלא עם אנשים.
מהאמונה הזו נגזרות המון תובנות, אבל החשובה שבהן היא: כדי להצליח צריך לאהוב.
צריך לאהוב את הלקוחות.
צריך לאהוב את העובדים.
צריך לאהוב את מה שאני עושה.
אפילו את המכשולים והקשיים צריך לקבל באהבה.
ואת כל אלו צריך לשים בפרונט, ולא לשכוח אף פעם שעסקים עושים עם אנשים. אנשים שרוצים שיאהבו אותם, יכבדו אותם, יעריכו אותם.

לאורך השנים היו לי לקוחות שעזבו אותי. במעט הפעמים שזה קרה, נפרדנו כידידים. כשהם התקשרו אחר כך, להתייעץ או לבקש סיוע דחוף, תמיד נעניתי בשמחה, כי אני באמת אוהב את הלקוחות שלי, ובאמת שמח על הזכות שנפלה בידי לעזור להם.

לאורך השנים היו לי עובדים שעזבו אותי. גם כשהצטערתי עבור עצמי – שמחתי עבורם. ראיתי בהם ילדים שלי, שגדלו וכעת הם מוכנים לשלב הבא. כתבתי מכתבי המלצה לכל מי שביקש, והמלצתי בשמחה ובאהבה כשהתקשרו אלי מעסיקים פוטנציאליים.

לאורך השנים פיתחתי המון מערכות. מטבע הדברים, בכל מערכת יש גרעין "חכם" והמון-המון עבודה שחורה מסביב. לא אשקר – את העבודה השחורה אני לא אוהב. אבל אפילו אותה אני עושה באהבה, כי בלעדיה הגרעין ה"חכם" לא יכול להתקיים.

ומהמקום הזה, של אהבה למה שאני עושה ולמי שעבורו אני עושה, אני משתדל לתת ללקוח ערך מוסף, מעבר למה שהוא מבקש. לא תמיד בחינם, אבל תמיד – בפחות מהתועלת האמיתית ללקוח.

יש אמרה שאני מאוד אוהב: "רק במילון הצלחה מופיעה לפני עבודה". בפרפראזה עליה: "רק במילון הצלחה מופיעה בלי אהבה".

יום אהבה שמח.

נשלח ב מי מפחד ממערכות מידע? עם התגית: , , , , ,