לייעול מערכות העסק - חייגו:

הקשר בין השגת מטרות וספורט

יום אחד, בסוף אוגוסט 2015, בעקבות סדנא שהשתתפתי בה, החלטתי לעשות שינוי בכמה תחומים בחיי, ולהתחיל בתחום הגופני, ובאופן ספציפי: שתוך חצי שנה ארוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ).
באותו זמן נהגתי לרוץ פעם-פעמיים בשבוע, 6-7 ק"מ כל פעם.
היעד הזה, של הגדלת מרחק הריצה פי 3 תוך חצי שנה, נראה לי יעד הגיוני, והדרך בה החלטתי לנקוט כדי להגיע ליעד, היתה מורכבת מ-3 חלקים עיקריים:
1. לרוץ 3 פעמים בשבוע, בלי קשר לכלום (מזג אוויר, עומס בעבודה, מצב רוח… וכל שאר התירוצים המוכרים).
2. להגדיל קצת את מרחק הריצה כל שבוע. עשיתי חשבון שאם כל שבוע אגדיל את המרחק ב-ק"מ אחד, הרי שתוך 3-4 חודשים אגיע ליעד, כך שיהיה לי מרווח בטחון.
3. ללכת לחדר כושר 3 פעמים בשבוע, בנוסף, ע"מ לחזק את הגוף מעבר לאירובי.
שלושה חודשים מאוחר יותר, שהם גם שלושה חודשים לפני תאריך היעד, רצתי 21.1 ק"מ. אבל העניין הוא, ששבוע לאחר מכן, רצתי 22 ק"מ, ובשבוע שאחריו, 23 ק"מ, ובזה שאחריו – 24.
22 
ואז אשתי שאלה אותי למה בעצם אני ממשיך להגדיל מרחקים, הרי הגעתי כבר ליעד.
חשבתי על זה לא מעט, ובסוף הבנתי: כי בספורט, קל מאוד למדוד את ההתקדמות. לא משנה אם אתם רצים, שוחים, מטפסים על הרים, רוכבים על אופניים… תמיד תוכלו לאתגר את עצמכם – ולבחון אם עמדתם באתגר.
כי הדרך להתקדם בחיים, בכל תחום, היא לאתגר את עצמכם. לסמן פסגות חדשות – ולטפס אליהן. ואין ברירה, זה פשוט לא קורה בלי להזיז ת'תחת, והדרך הכי קלה, עד כמה שזה נשמע מוזר, להתחיל לזוז, היא ספורט.
 
אם אני רוצה להרחיב את העסק שלי, למשל, אני חייב להשקיע בשיווק, להקדיש זמן לפגישות עם לקוחות פוטנציאליים, לחפש מוצרים ושירותים נוספים שאוכל למכור ללקוחות קיימים, וכו'. אלא שבין הביצוע של כל הפעולות האלו לבין השגת התוצאות יעבור זמן, ובזמן הזה אני עלול להשבר ולהרים ידיים.
בספורט, לעומת זאת, התוצאות מיידיות. אם לחזור לסיפור האישי שלי, כמובן שלא הגעתי מייד ל-21 ק"מ, אבל כבר בשבוע הראשון רצתי ק"מ אחד יותר מנקודת הפתיחה, כך שראיתי תוצאה מיידית.
 
ההשפעה של התוצאות בתחום אחד על הלך הרוח שלי בנוגע לשאר תחומי החיים היא דרמטית. התת-מודע שלי מבין, שזה אמיתי, שאני באמת מחוייב לדרך אליה יצאתי, ובמקום להפריע לי (מכירים את הקול הקטן הזה בראש שאומר שזה לא הזמן להשקיע בפרסום, שאין סיכוי שירצו לקנות את המוצרים שלי, שהכלכלה על הפנים…?), הוא עוזר לי, ונותן לי רעיונות חדשים של אפיקי שיווק שלא חשבתי עליהם, נישות שלא פניתי אליהן בעבר, מכרים שיכולים לקשר אותי ללקוחות חדשים… מה לא?
 
כולנו רוצים חיים טובים יותר, מלאים יותר. אנחנו רוצים להיות בני זוג טובים יותר, הורים טובים יותר, להרוויח יותר, להיראות טוב יותר, לטייל יותר. איכשהו, רובינו מאבדים איפשהו בדרך את האמונה שאנחנו יכולים, כי אנחנו רוצים לראות תוצאות במהירות, אבל רוב התהליכים האלה לוקחים זמן.
הדרך הקלה והמהירה ביותר להחזיר לעצמכם את האמונה, היא ספורט. אל תוותרו לעצמכם. Just do it.

עד היום ייעלנו את מערכות המידע של עשרות ארגונים
ועזרנו למאות עובדים

לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית, 

לנצל את הידע שלהם,

ולהרגיש בעלי ערך אמיתי

רוצים גם?
השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר:
דילוג לתוכן