לייעול מערכות העסק - חייגו:

ניהול זמן

נתחיל בחדשות הרעות: אי אפשר לנהל את הזמן! הזמן נע בכיוון אחד, בקצב אחיד, והוא אדיש לחלוטין לכל נסיון לנהל אותו. כמו שאי אפשר לנהל את כח הכבידה, ככה אי אפשר לנהל את הזמן.

ונעבור לחדשות הטובות: אמנם אי אפשר לנהל את הזמן, אבל אפשר ורצוי לנהל את עצמנו. אם להשתמש שוב בדוגמא של כח הכבידה, כמו שאפשר להתאמן ולחזק את שרירי הרגליים, ואז לנתר גבוה יותר, ככה אפשר לשפר את מה שאנחנו עושים כשהזמן חולף, ולהספיק יותר.

אני שומע שוב ושוב אנשים מתלוננים על זה שהם לא מספיקים. אני שומע שוב ושוב על אפליקציות לניהול זמן. את חלקן אפילו ניסיתי (מה שהיה, אגב, בזבוז זמן מוחלט).

עם השנים פיתחתי לעצמי כמה טקטיקות פשוטות שעוזרות לי להספיק יותר:

קודם כל, ויתרתי לגמרי על קריאת עיתונים. סליחה על ההכללה, אבל עיתונים הם בזבוז זמן מוחלט. בשביל לדעת מה קורה בעולם מספיק לשמוע חדשות. כל הפרשנויות מעבר לזה, הן תוצאה של ספינים של יועצי תקשורת, ולא שום דבר שבאמת תורם משהו למישהו.

אחר כך צמצמתי את שעות הצפיה בטלויזיה. אני רואה תכנית ביום. לצערי, יש היום המון תכניות ממש טובות בטלויזיה. לצערי – כי אני מוותר על חלק מהן למרות שממש חבל לי.

אחת הטקטיקות שאני הכי אוהב קשורה לקריאה ולהתפתחות אישית. יש היום כמויות אדירות של הרצאות ושל תכניות לימוד באינטרנט. לדוגמא, הספר המעולה "תולדות האנושות" נולד מקורס של ד"ר הררי באונ' העברית, קורס שהיה זמין כולו להורדה מיוטיוב. אז למה לבזבז זמן על קריאה, כשאפשר לשמוע את החומר באוטו, בדרך לעבודה וממנה. נכון, זה מצריך לוותר על טל ואביעד, טייכר וזרחוביץ', או שי ודרור, אבל באמת שזה תורם יותר. יש פודקאסט מעולה – "עושים הסטוריה". ואם אתם מעדיפים ספרות, יש אינספור אודיו-בוקס. רובם באנגלית, ככה שעל הדרך גם מעשירים את אוצר המילים באנגלית.

אלו רק 3 טקטיקות פשוטות, שפינו לי שעתיים-שלוש ביום. זה *המון*. זה עוד יום עבודה כל שבוע. זה מפנה לי זמן לטיולים, לספורט, ללימודים, להתנדבות… ולהעלאת פוסטים ארוכים (-;

[logo-carousel id=customers]

עד היום ייעלנו את מערכות המידע של עשרות ארגונים
ועזרנו למאות עובדים

לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית, 

לנצל את הידע שלהם,

ולהרגיש בעלי ערך אמיתי

רוצים גם?
השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר:
דילוג לתוכן