לייעול מערכות העסק - חייגו:

כנגד ארבעה בנים דיברה תורה…

רגע לפני פסח, בעודי מהרהר בהגדה, חשבתי עד כמה גדול הדמיון בין הארגונים שפגשתי במהלך השנים לבין ארבעת האחים:

חכם – מערכות המחשוב שלו תפורות לצרכיו, והוא עושה בהן שימוש מושכל כדי לתעד ולאגור נתונים, ולנתח אותם ליצירת מידע וידע. את הנתונים הוא אוסף מכל קצוות הארגון, ואת המידע משתף עם כל הדרגים, כך שלכל העובדים יהיה כמה שיותר מידע, על מנת שיוכלו להשתפר ולפעול בצורה מיטבית להשגת יעדי הארגון.

רשע – גם מערכות המחשוב שלו יעילות, אלא שאת הידע הוא שומר לעצמו, ומשתמש בו כדי לנגח מחלקות אחרות, או את עובדיו. במקום לשתף אותם במידע ולתת להם כלים שיסייעו להם להשתפר, הוא גוער בהם על כך שאינם עומדים ביעדים.

תם – משתמש במערכות המחשוב הבסיסיות ביותר, המשמשות את הארגון רק לצורך ייעול פעולות, והפקת מסמכים, מבלי לנתח את הנתונים ולהפיק מהם תועלות נוספות. מערכות אלו הן תוצר של תפיסת מחשוב שהיתה נכונה לפני שנים רבות, וכיום אינה רלוונטית יותר.

שאינו יודע לשאול – כמו אחיו החכם והרשע, גם מערכות המידע שלו מכסות את כל האספקטים של הארגון, אלא שהוא אינו עושה שימוש מושכל במערכות המחשוב שלו, למרות שמבחינה טכנולוגית אין מניעה בכך. לעיתים מדובר בטכנופוב, ש"מפחד" ממחשבים ותוכנות, ולעיתים במי שמרוב כיבוי שריפות וריצה אחר השוטף לא מתפנה לעצור רגע ולהבין טוב יותר את העסק.

קל להבין מהדברים שלעיל מיהו הבן שיגיע רחוק יותר. בעידן בו אנו חיים, הנתונים נגישים יותר מאי פעם. מעולם גם לא היה כל כך קל לאגור ולנתח אותם, ולהפיץ את המידע ברחבי הארגון ואפילו החוצה, אל שותפים עסקיים. לא לנהוג כמו הבן החכם פירושו לבצע טעות חמורה, ועל טעויות, כידוע – משלמים.

אם הארגון שלך משול לבן החכם – איחולי! אין לי ספק שהארגון צומח ומתפתח, ומגיב במהירות וביעילות לשינויים סביבו.

אבל אם הארגון שלך דומה יותר לאחד הבנים האחרים, אני ממליץ לך בחום לפנות אלינו ולקבל מאיתנו ייעוץ:

לתמימים, מנתח מערכות שלנו ילמד את אופי הפעילות וימליץ על הטמעת תוכנות שיאפשרו לארגון התייעלות דרמטית;

לרשעים, יועץ ארגוני יגבש תכנית שיתוף ידע ארגוני, שבסופה כל הדרגים יידעו את מה שנדרש מהם לצורך שיפור התוצאות העסקיות;

ולאילו שאינם יודעים לשאול, אנשי ה-BI שלנו יפתחו מערכת תחקור שתדע להציף בעיות, ולתחקר את הנתונים באופן שיאפשר לזהות נקודות חוזקה ולשכפל אותן.

חג שמח!

עד היום ייעלנו את מערכות המידע של עשרות ארגונים
ועזרנו למאות עובדים

לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית, 

לנצל את הידע שלהם,

ולהרגיש בעלי ערך אמיתי

רוצים גם?
השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר:
דילוג לתוכן