לייעול מערכות העסק - חייגו:

למה לי WMS עכשיו?

לא פעם נשאלתי, ע"י לקוחות המפיצים סחורה פיזית: "הרי המערכת שלי מנהלת מלאי. מה תיתן לי מערכת WMS (מערכת ניהול מחסן)?"

ובכן, בעוד שמערכות לניהול מלאי עושות בדיוק את מה ששמן מרמז – מתעדות כניסות ויציאות ומחשבות את היתרה, מערכת לניהול מחסן עושה הרבה יותר מזה, בראש ובראשונה – מסייע, באופטימיזציה של המשאבים הפיזיים הזמינים בפעילויות של המחסן, ומאפשרת לעובדי המחסן להספיק יותר – בפחות זמן.
לדוגמא, מערכת WMS ממליצה:

  • היכן לאחסן את המלאי, כך שאין צורך לשמור ולשריין מיקומים ספציפיים למוצרים ספציפיים.
  • מהו סדר הפיזור היעיל ביותר בעת קבלת מוצרים, וסדר הליקוט היעיל ביותר בזמן ליקוט מוצרים להפצה.
  • כיצד לחלק מוצרים להפצה על המשטחים בהתאם לנפח המשאיות ובהתאם לנפח המוצרים.
  • כיצד לאחסן מוצרים שתנועתם איטית – כולל אחסון גבוה או עמוק.

מערכת WMS מתבססת על נתונים שהוזנו אוטומטית, ע"י מחשבי כף יד וטאבלטים המצויידים בסורקי ברקוד, במקום על הקלדת נתונים ידנית, ובכך גם מייעלים את העבודה וגם מצמצמים טעויות אנוש.

משימות הן הישויות המרכזיות במודול ה- WMS. כל משימה מורכבת מפעילות אחת מסוג מסוים (למשל, ליקוט, ריענון, אחסון, העברה), והיא מוקצית לעובד. העובד מדווח על ביצוע המשימה.

גלים הם השיטה העיקרית של אוטומציה של ריכוז משימות המחסן. יצירת גל ליקוט מתוך הזמנה, למשל, מאפשרת למנהל המחסן לבחור פריטים לפי כל שילוב של פרמטרים (למשל, נתיב הפצה של לקוחות, תאריך יעד) ומשימות פתוחות באופן אוטומטי על פי אסטרטגיה נתונה.

מערכת WMS קובעות תכניות עבודה בהתאם לפרמטרים במערכת. לאחר אישור מנהל, תכניות אלו מועברות לאנשי המחסן כמשימות.

בניגוד למערכות ניהול מלאי, המפיקות דוחות ליקוט על בסיס הזמנות פתוחות ותאריכי אספקה, מערכת WMS מייעלת את העבודה ברצפת המחסן ע"י מנגנון תיזמון חכם, היוצר משימות ליקוט, כולל פיצול ואיחוד של משלוח לפי הזמנה ומייצר את מסלול הליקוט היעיל ביותר.

בנוסף למשימות המתוזמנות מראש תוך איזון של עומס העבודה ולוחות הזמנים ברצפת המחסן, מערכת WMS יודעת גם להקצות משאבים לבלת"מים הדורשים פתרון מיידי, כמו לדוגמא, לקוח שזקוק לאספקה מעכשיו לעכשיו.

כל מה שקשור לפעילויות בתוך הבירה – מכניסת הסחורה בשער – בין אם מהספק ובין אם חזרה מלקוח, עד ליציאה ממנו – שוב – ללקוח, למחסן אחר, כחזרה לספק, או להשמדה – נעשה במודול WMS.

מערכת WMS מאפשרת ניתוח מלא של פעולת המחסן, מרמת המחסן כולו ועד לביצועיו של כל עובד ועובד. ניתן לבצע ניתוח ביצועים רב מימדיים בכל חתך, כיסוי משימות שבוצעו, תפוקה, עומס עבודה צפוי, תכנון לעומת ביצועים וכד'. באמצעות כלי הדיווח, המערכת מאפשרת להשוות את המידע בפועל כנגד מדדי ביצוע המוגדרים מראש (לדוגמה, פריון של כל עובד מחסן), ואף להציג תמריצים, כגון מענקי שכר המבוססים על תוצאות.

עד היום ייעלנו את מערכות המידע של עשרות ארגונים
ועזרנו למאות עובדים

לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית, 

לנצל את הידע שלהם,

ולהרגיש בעלי ערך אמיתי

רוצים גם?
השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר:
דילוג לתוכן