לייעול מערכות העסק - חייגו:

אפליקציה או אתר מותאם?

לא מזמן פנה אלי לקוח וביקש שנפתח עבורו אפליקציה.
ניסיתי להבין למה הוא צריך אפליקציה, והתשובה שקיבלתי היתה – כדי שהלקוחות שלו יוכלו לבצע הזמנות בסלולרי.

יש הרבה הגיון בנוכחות סלולרית. כיום, למעלה ממחצית מהגולשים משתמשים בסלולרי. בקרב צעירים האחוז גבוה בהרבה. ועדיין, לא בטוח שאפליקציה היא הפתרון הנכון, שכן הטכנולוגיה מתאימה את עצמה במהירות, וניתן כיום לפתח אתרים מותאמים שעונים על רוב הדרישות הבסיסיות.

אתר מותאם הינו אתר שמעוצב מראש כך שייראה טוב במכשירים סלולריים ובטאבלטים, ויהיה קל ונוח לבצע בו פעולות באמצעות מסך המגע. זאת, בשונה מאתר "רגיל" המיועד לתצוגה במסך מחשב ולתגובה לעכבר.

בעבר הלא רחוק, לאתרים מותאמים היו כמה חסרונות משמעותיים לעומת אפליקציות: אי אפשר היה להפעיל בהם רכיבים שונים במכשיר (מצלמה, GPS וכד'), או לשלוח אליהם הודעות יזומות (Push Notifications). חמור מכל – אם לא היתה קליטה סלולרית או וויי-פיי, הם פשוט לא עלו.

במונחים טכנולוגיים, העבר הלא רחוק הזה הוא הסטוריה רחוקה. כיום, אתרים מותאמים יודעים לעשות שימוש כמעט בכל רכיבי המכשיר, לקבל הודעות יזומות, והכי חשוב – לפעול גם כשאין קליטה (בתנאי, כמובן, שהכניסה הראשונית בוצעה עם קליטה).

היתרונות של אתר מותאם עצומים:
1. עלויות פיתוח ותחזוקה נמוכות בהרבה מעלויות פיתוח אפליקציה. לא רק שחייבים לפתח ולתחזק שתי גירסאות שונות לפחות של האפליקציה (אחת לאנדרואיד ואחת לאייפון), אלא שצריך להתחשב במגוון העצום של מכשירים בגדלים שונים ורזולציות מסך שונות. באתר מותאם, לעומת זאת, יש גירסא אחת לכל מערכות ההפעלה (כולל חלונות).
2. לא יודע מה איתך, אבל אני משתדל לא להוריד אפליקציות למכשיר. יש כמה שהן חובה, כמובן (ווייז, ווטצאפ, פנגו/סלופארק) ועוד כמה שהן לא חובה, ובכל זאת קשה בלעדיהן (פייסבוק, וויינט), אבל הן היוצא מהכלל המוכיח את הכלל: באוקיינוס האפליקציות העצום יש מעט מאוד אפליקציות שאנו משתמשים בהן על בסיס קבוע. ואם יש אפליקציה שצריך רק "פעם ב", למה שהיא תתפוס מקום במכשיר כל הזמן?
3. כאשר אנו מפתחים גירסא חדשה לאפליקציה, אנו תלויים בכך שהמשתמש ידאג לשדרג אותה במכשיר שלו. באתר מותאם, מנגד, השדרוג הוא בשליטתנו המלאה, ואנו בטוחים שכל המשתמשים שלנו נהנים מכל היכולות של האתר.
4. אי אפשר להתעלם מכך שכמחצית מהגולשים עדיין משתמשים במחשב. אם נפתח אפליקציה, נצטרך לוותר עליהם, או לפתח בנוסף גם אתר אינטרנט "רגיל" (בעלות נוספת, כמובן). לעומת זאת, אם נפתח אתר מותאם, מלכתחילה נעצב אותו כך שייתמך בכל הפלטפורמות, כך שבאותו מחיר נקבל אתר שמתאים לכלל הגולשים, בין אם הם גולשים בסלולרי, במחשב, או בטאבלט.

עד היום ייעלנו את מערכות המידע של עשרות ארגונים
ועזרנו למאות עובדים

לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית, 

לנצל את הידע שלהם,

ולהרגיש בעלי ערך אמיתי

רוצים גם?
השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר:
דילוג לתוכן