שריג אלקטריק הינה חברה ליבוא ושיווק מכשירי חשמל לבית ולטיפוח האישי. לפני מספר שנים החברה התחילה למכור את מוצריה באתר וואלה!שופס. במהלך שנת 2017 ערוץ מכירות זה הוכיח את עצמו והגיע למסה קריטית של כמות הזמנות, אלא שאז התברר שהטיפול הידני בהזמנות גוזל זמן רב מדי מהעובדים, ולפיכך הוחלט לקלוט את ההזמנות באופן אוטומטי.
לצורך כך פיתחנו סרוויס שפונה ל-API של וואלה!שופס, בודק אם יש הזמנות חדשות, ואם כן – מושך אותן, וכותב אותן ל-ERP של שריג (פריוריטי) במבנה שמתאים לפריוריטי.
בכל ריצה של הסרוויס הוא גם בודק מה הסטטוס של ההזמנות – האם ההזמנה נקלטה במחסן, האם היא כבר בליקוט, האם הליקוט הסתיים והיא מוכנה למשלוח?
כל שינוי בסטטוס מדווח לאתר וואלה!שופס, כף שהגולש שביצע את ההזמנה יכול לראות מה הסטטוס שלה.
בנוסף, כאשר ההזמנה מוכנה למשלוח מופעל API נוסף, של חברת השילוח (פדקס במקרה של שריג). ל-API זה יש שתי מטרות:
1. דיווח לפדקס שיש חבילה לאיסוף.
2. בהתאם לכתובת הלקוח פדקס מייצרים image של מדבקת ברקוד. ה-image נשלח כתשובה לפניה ל-API ואנחנו מדפיסים על מדבקה, אותה המחסנאי מדביק על החבילה.
ב-2020, לאור ההבנה שהקורונה מאיצה מעבר צרכנים מחנויות פיזיות לאון-ליין, הוחלט בשריג לפתוח ערוץ מכירות נוסף, באתר שלהם (בנוסף על ה"קניון" של וואלה!שופס).
חנות און-ליין זו פותחה בפלטפורמת wooCommerce וגם לה פיתחנו סרוויס שעושה פחות-או-יותר אותו דבר (כי בכל אופן, הפלטפורמות שונות ולכן גם הנתונים שהן מספקות לא זהות).
נכון לסוף 2020, נקלטות כ-650 הזמנות בחודש, ואפילו בהערכה סופר-שמרנית, שהטיפול הידני בכל הזמנה נמשך רק 5 דקות (פתיחת המייל, כניסה למסך הזמנות בפריוריטי, הקלדת ההזמנה כולל פרטי לקוח, כניסה לפורטל של פדקס לדיווח על חבילה מוכנה, כניסה לפורטל החנות לדיווח סטטוס ליקוט/משלוח) – מדובר בחסכון של למעלה מ-50 שעות עבודה בחודש.
מעבר לחסכון בשעות עבודה, השימוש באוטומציה של טיפול בהזמנות:
• מונע טעויות הקלדה
o מונע לקוחות לא מרוצים עקב קבלה של מוצר שונה מזה שהוזמן
o מונע התעסקות בהחזרה של מוצר שגוי ושליחה של הנכון במקומו
• מקצר את זמני האספקה, כי אין תלות בפקידה שתבצע עבודה ידנית
לחסוך זמן שהתבזבז בעבודה רוטינית,
לנצל את הידע שלהם,
ולהרגיש בעלי ערך אמיתי